登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

hurt0759的个人主页

人生常态--跋涉.人生暂态--歇息.

 
 
 

日志

 
 

Down by the sally garden  

2009-04-12 09:42:12|  分类: English |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |
  

经柳园而下

Down by the sally garden

                                                         




Down by the salley gardens my love and I did meet;
在莎莉花园深处,吾爱与我曾经相遇。
She passed the salley gardens with little snow-white feet.
她穿越莎莉花园,以雪白的小脚。
She bid me take love easy, as the leaves grow on the tree;
她嘱咐我要爱得轻松,当新叶在枝桠萌芽。
But I, being young and foolish, with her would not agree.
但我当年年幼无知,不予轻率苟同。
In a field by the river my love and I did stand,
在河边的田野,吾爱与我曾经驻足。
And on my leaning shoulder she laid her snow-white hand.
她依靠在我的肩膀,以雪白的小手。
She bid me take life easy, as the grass grows on the weirs;
她嘱咐我要活得轻松,当青草在堤岸滋长。
But I was young and foolish, and now am full of tears.
但我当年年幼无知,而今热泪盈眶。


Down by the Salley Gardens     
走进莎莉花园
My love and I did meet            
我和我的爱人相遇
She passed the Salley Gardens   她穿越莎莉花园
With little snow-white feet         踏著雪白的纤足
She bid me take love easy         她请我轻柔的对待这份情
As the leaves grow on the tree   像依偎在树上的群叶
But I being young and foolish    但我是如此年轻而无知
With her would not agree          不曾细听她的心声
In a field by the river                 在河流畔的旷野
My love and I did stand             我和我的爱人并肩伫立
And on my leaning shoulder       在我的微倾的肩膀
She laid her snow-white hand    是她柔白的手所倚
She bid me take life easy           她请我珍重生命
As the grass grows on the weirs  像生长在河堰的韧草
But I was young and foolish      但我是如此年轻而无知
And now am full of tears           如今只剩下无限的泪水
Down by the Salley Gardens     走进莎莉花园
My love and I did meet             我和我的爱人相遇
She passed the Salley Gardens   她穿越莎莉花园
With little snow-white feet         踏著雪白的孅足
She bid me take love easy         她请我轻柔的对待这份情
As the leaves grow on the tree    像依偎在树上的群叶
But I being young and foolish     但我是如此年轻而无知
With her would not agree           不曾细听她的心声
But I was young and foolish       但我是如此年轻而无知
And now am full of tears           如今只剩下无限的泪水
  评论这张
 
阅读(359)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018